onsdag 30. mai 2012

Hvordan er det å jobbe hjemmefra? Nytelse eller kaos?


Sitter du i pysjen med beina på bordet og sjekker Facebook og klager på at du har litt hodepine?


Det er helt greit å føle at man faktisk styrer sitt eget liv når man er så privilegert å kunne jobbe hjemmefra, men hva gjør det med holdningen din?

Jeg elsker å våkne å vite at jeg ikke har noen tider jeg må passe. I mitt liv har jeg hatt så mange tider og så mange andre mennesker å rette meg etter, at nå er det hellig for meg å vite at jeg bestemmer over min egen tid og hvordan jeg skal disponere den.
Det er mitt liv og jeg har tatt tilbake kontrollen. Det er nydelig å våkne sammen med barna, men å vite at jeg ikke skal til en arbeidsplass der noen andre bestemmer over min tid.

Men det er viktig når jeg jobber hjemmefra at jeg fortsatt dusjer, sminker meg og fikser håret, selv om jeg bare skal jobbe foran pc:en og i telefonen. Det gjør noe med hvem jeg er. Visst kan man dusje og fikse seg, og så ta på en ren og fin pysj, bare man føler seg i "businessmode". Fordi at dette er en dag når man vet at man trenger å bare være med seg selv og ha det litt ekstra godt. Og ingen ser deg foran telefonen eller pc:en heller.

Men jeg har sett mange som står opp, ikke grer seg og så drar til butikken for å kjøpe brød til frokost - i pysj.. Hva sender det for signaler til ev kunder eller distributører du kanskje møter på morgenen? Tror du at de får et spesielt "forettningsrelatert" inntrykk av deg da?
Ser du ut som du elsker det du gjør og som om du har masse energi og livsglede? Er det ikke det budskapet du ønsker å gi til andre når du har valgt å starte opp for deg selv?

Du er en kvinne i lederskap! Du må tro på deg selv og vise verden hvem du er. Ingen ser deg eller respekterer deg før du selv gjør det og viser frem hvem du egentlig er!

Som sagt i et tidligere innlegg så er dette en millionbedrift om du velger å gjøre det av den. Men behandler du den som en hobby og ikke lærer deg bransjen, da er risikoen stor at du ikke får nyte de gode dagene av å jobbe hjemmefra og tjene alle de pengene du drømmer om og jobber for.

Hvem trenger du å være for å leve det livet du drømmer om?

Vi starter opp et nytt coaching program i løpet av de neste to ukene, for et pris av KUN 250 kr pr måned! Hold øynene åpne etter mer info. Er du intressert å melde deg på send en mail til: 

johanna@dinhelseifokus.com

Lykke og Fremgang ønsker jeg deg!
Johanna





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar