mandag 25. juni 2012

Hvorfor har du startet i akkurat den businessen du har valgt?


Hva er drivkraften din for å jobbe med det du gjør?

 

Jeg leste et nyhetsbrev fra en av mine mentorer, Ali Brown, og hun skriver om et party hun var invitert til. Og hun sier at « -som vanlig blir alle entreprenører dratt til hverandre av en eller annen grund. Kanskje det er for at vi finner hverandre mer interessante eller kan det være sånn at vi har vanskelig å prate med andre mennesker «som ikke forstår det»

(I am not sure if it's because we find each other more interesting than other folks, or maybe it's because sometimes we have a hard time talking to other people who "don't get it?" ;)) - Ali Brown

Videre forteller hun om en mann som har startet opp et forsikringsfirma og hun spør hva som var grunnen til at han startet opp dette. Han sier at han ikke har noen interesse i vare seg forsikringer eller egentlig i bransjen i det hele tatt. Han fant en bransje som var lukrativ og så leide han inn den profesjonelle hjelp og ekspertise som han trengte. Videre sier han at grunnen til dette er for å kunne tilfredsstille andre behov og interesser han har i livet. Så som golf, flyving og det å reise.

Hvorfor tar jeg opp dette her lurer du kanskje.. Jo, fordi jeg retter meg spesielt til kvinnene innen denne bransjen og det er sjeldent man hører kvinner i den «vanlige» forretningsverden si noe lignende.
Vanligvis så trenger vi å føle at vi elsker det vi gjør, at vi har lidenskapen, og nesten har vårt firma som en forlengelse av oss selv.

Men her er det annerledes. Mange er vi kvinner som startet opp i denne bransjen, med målet om å kunne oppnå andre ting som vi ønsker i livet.

Jeg hadde en samtale med en kvinne i et selskap jeg jobbet i, og hun har skapt drømmelivet sitt gjennom dette firmaet. Gjennom de pengene hun tjente har hun kunnet starte opp drømmefirmaet, kjøpe drømmehuset og drømmebilen, og utvikle alle de hobbyene hun ønsket å ha. Hun er en stor inspirasjon for meg og hun vist at alt er mulig med et mål, en plan og en strategi. OG arbeidsomhet OG utholdenhet OG en sterk drøm om hva hun ønsker å få ut av livet hun lever her.

I tillegg har hun tatt masse utdanning om hvem hun selv er. Hun jobber på å stretche sine egne begrensninger,(mindset) og hun er villig til å gjøre og leve sånn som det kreves av henne for å leve som hun ønsker. Hun har skapt et fantastisk liv for seg selv og sin familie gjennom den livsstil hun har bygget opp.

Men for meg har det vært viktig å jobbe med firmaer som har en god ledelse med høy integritet, gode produkter av høy kvalitet og et langsiktig mål om å bli på markedet. Det har vært viktig for meg å vite at de har vært lenge nok på markedet for å vise til stabilitet.

Da er det mulig for meg å finne lidenskapen nesten uavhengig av produktene, fordi det er måten å jobbe på som tiltrekker meg. Det å hjelpe andre til å lykkes for å kunne lykkes selv er noe som jeg mener er hele poenget meg å jobbe på denne måten.

Jeg har et sterkt behov av å føle fellesskap, kjærlighet, ærlighet og et sterkt behov av å kunne bidra til at andre mennesker har det bra, og jeg har også et ekstra sterkt behov av å lære nye ting. I det inngår mitt behov av å vokse som person.

Alle disse behovene får jeg dekket gjennom å jobbe med nettverks markedsføring.

Og når jeg kan sitte sammen med en kvinne og hjelpe henne å velge ut de riktige produktene for å føle seg vakker, eller en utbrent mamma til å finne riktige produkter til å få energi nok til å være aktiv i alle rollene hun har, eller når til og med en kvinne som har sykdommer kan få hjelp til en bedre livskvalitet gjennom de produktene jeg tilbyr – da føler jeg en dyp tilfredsstillelse.

Så selv om det ikke er de produktene jeg selv hadde valgt å starte opp et firma med, så kan man finne lidenskapen i jobben gjennom andre ting. Som de jeg beskrevet over.

Det jeg ønsker å si at det er mye enklere å bygge opp ditt «firma» om du vet hvorfor du gjør det. Hva er dine drømmer og hva er det du virkelig har lyst å forandre i ditt liv? Hvilke av dine indre behov kan du tilfredsstille gjennom den jobben du gjør? Hva er dine verdier som du skal stemme med?

Alt dette kommer du å kunne kartlegge på weekend seminaret «Din suksess og Loven om tiltrekning».

Dette og mye mye mer! Du kommer som en person på fredagen og du går som en annen person på søndagen. Dette kan virkelig forandre hele ditt syn på deg selv og på ditt fremtidige liv!
Gi deg selv dette kurset i feriegave og du kan skape mange flotte ferier i fremtiden for deg og de du har kjær.

Kurset går den 13, 14 og 15 juli. Send en mail til johannawestin2@gmail.com for mer informasjon!

Jeg lover at du kommer til å virkelig kunne gjøre forandringer med det du lærer på dette kurset.

Og skulle du av en eller annen grund ikke være fornøyd etter lørdagen, så får du alle penge tilbake. Jeg tar risikoen og du tar muligheten:)

Jeg håper å se deg på kurs!!

Lykke og fremgang ønsker jeg deg!
Johanna 
Suksesscoach for deg som kvinne
innen Nettverksmarkedsmarkedsføring og Direktesalg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar