søndag 28. oktober 2012

Hva er det som er like viktig som at du markedsfører deg?..


MINDSET!! Du går i din egen vei.. Du må kunne drømme større drømmer, og så må du kunne se deg selv i det bildet.

Hvis du går med en indre konflinkt i ditt mindset, så kommer du ikke å få det til. Om du sier at du vil få det til, men innerst inne så tror du ikke at det  er sant,og ditt underbevisste vinner alltid.

Jeg har jo noen fantastiske lærere som går foran og viser meg veien, både Anthony Robbins, og Fabienne Fredrickson, grûnder til Clientattraction.com er utrolig dyktige på å vise oss på hva som stopper oss fra å ta neste store skritt, eller bare det lille som kan virke skremmende. Og hva det kan være som stopper en i sitt indre.
Er det noe som kommer i din egen vei, gjentagende, så er det en "mindset ting". Det handler om noe som er et motstand inni deg, som du kanskje ikke en gang er bevisst på.

Kaotisk vibrasjon = Hva du sier at du vil ha og hva du VIRKELIG innerst inne tror på. Disse to kan være veldig i konflikt med hverandre.

Dette gjenspeiler seg i hvor mange kunder du har, hvor mye penger du tjener, om du ser at andre lykkes, men ikke du selv osv. Alt dette er en refleksjon av hva som pågår i ditt indre.
Der er det du sier at du vil ha og det er hva du virkelig tror på. Det du underbevisst tror.
Bevisst vs. Underbevist.

Du vil ha masse kunder, et stort team og tjene alle disse pengene... Men om du egentlig har en underbevisst tanke/følelse av hvordan det skulle være å ha masse, masse kunder, masse teammedlemmer å jobbe sammen med og hvordan det skulle være å tjene alle disse pengene, at noe av dette har en underliggende negtiv tanke.. Da skjer det helt motsatte. Det underbevisste vinner alltid over det bevisste. Dette er en universell lag..

Kanskje du går med indre tanker som; jeg er ikke god nok, jeg kan ikke nok, det kommer ikke å skje for meg, kun for andre mennesker... Da kommer du ikke å få det til.
Den her indre konflikten kommer til å årsake selv sabotasje hver eneste gang. - Det underbevisste vinner alltid.
Men når det underbevisste og det bevisste matcher hverandre - da er du klar til å spille et mye høyere spill.

For å kunne tjene mere penger, må du serve flere mennesker og det gjør du gjennom å tilføre masse verdi til mange menneskers liv. Mange fler enn du gjør idag.

En del av deg sier at du vil det, at du vil gjøre alt det som skal til, imens den andre delen av deg sier at du ikke kan, ikke er god nok osv.. Selvsabotering, du får det ikke til!

Du må få disse to i linje med hverandre. Når du kan ha det som mål, drømme større drømmer, se deg selv i det bildet, OG føle at det er helt riktig, da kan du oppnå alt du ønsker deg!

Fabienne mener at det er på 7 forskjellige områder vi har mye selvsabotasje:

1. Hva du tror. Du kanskje sier at du vil tjene mye penger, men innerst inne tror du at rike mennesker er slemme, at de ikke er ekte, at de tråkker på andre, og at de gjør alt for sin egen skyld.. Da har du et motstand mot rike og fremgangsrike mennesker. Da holder du deg selv ifra å bli som de du ikke liker. Selv om det er en løgn.Til du har forandret hva du tenker og tror om rike og fremgangsrike mennesker - så kommer ikke du selv å bli det heller. Ditt underbevisste driver dine handlinger. Og dine handlinger og dine vaner skaper hva resultatet blir.

2. Ditt selvbilde. Jeg har lært av Fabienne at det du har å dele med verden er som å bake Brownies. Du har stuen full av gjester, og du er på kjøkkenet og baker brownies. Når du er ferdig så legger du de opp på det fineste brettet du har og danderer de fint. MEN, du setter deg i et hjørne å spiser du de opp selv! Ingen i stuen får smake på ditt mesterverk av bakst.. Hva gjør det deg til? Grådig, selvisk osv.. Det samme er det med det du har å dele med verden av kunnskap og erfaring - og det produkt/selskap som du valgt som ditt verktøy. Du må se at du er som "katten som ser seg i speilet, og ser en løve." Ikke omvendt. Men det er det de fleste gjør. De ser seg selv som så mye mindre enn de er. Se deg heller som den store du er og gjør det du er satt her på jorden til å gjøre. Spre ditt budskap, som tillfører verdi til andre menneskers liv. Ditt selvbilde avgjør hvordan du handler.

3. Frykt. Frykten avgjør også hvordan du handler. Og når du sier at du ønsker å få større resultater, i ditt liv, i din business, eller med ditt syfte her på jorden, så kommer alltid frykt og angst til å dukke opp. Det er ditt EGO som gjør jobben sin. Du er redd for suksess, for å misslykkes, for å bli overveldiget, for kritikk, redd for "bli oppdaget" (noe kvinner ofte føler, at du egentlig ikke er så god som du sagt, de gjennomskuer deg nok, du må bare ta en utdanning til..), redd for å miste friheten din, redd for å miste deg selv - ditt ekte jeg, redd for å ikke klare å håndtere det, håndtere masse penger osv... Masse frykt som slår inn når du er en grûnder. Jeg har sagt det før - det er den beste formen for personlig utvikling, å starte sin egen virksomhet - du bli konfrontert med all din frykt! Denne frykten stopper deg fra å spille det større spillet, fordi det stopper deg fra å handle. No action - No results! Så du trenger å lære deg å jobbe MED din frykt, ikke imot den.

4. Dine regler. Du har et sett med indre regler som du har laget for deg selv. Dette er spesiellt vanlig for kvinner. God girl - bad girl.. Regler om hvordan du skal oppføre deg og hvordan du ikke skal oppføre deg. Hva som er akseptert og ikke akseptert. Disse reglene hindrer deg i å handle når mulighetene dukker opp, som du selv i utgangspunktet bad om. Hva har du for regler du lever etter? Hva for regler trenger du å bryte for å kunne komme videre i din egen virksomhet og i ditt liv? Du må skifte ut noen av dine indre regler for hvordan du gjør ting, og skape et nytt paradigm for deg selv om hvordan ting skal gjøres.

5. Motstand. Vi har alle motstand. Mot mennesker du har rundt deg, mennesker i din business og kanskje til og med mot mennesker i media. Kanskje du er missunnelig på dem? Hvorfor hun og ikke meg? Hvorfor tjener hun mere penger enn det jeg gjør? Hvorfor skal hun ha goder fordi hun...? Gjennom å "bade" i denne motstandenergien, så begynner du å tiltrekke deg mer negativitet og negativ energi, og også negative muligheter.. Når du klarer å slippe taket om denne motstanden, sjalusien, eller hva noen gjorde mot deg - da åpner du opp for mer rom til alt det gode du sier at du vil ha. Det er da mulighetene dukker opp, når du slipper taket om det negative, og åpner opp for positivitet og positive muligheter.

6. Å dømme. Du dømmer andre mennesker om hvordan de ser ut, hvordan de behandler deg, hva de har gjort mot deg, hva de har sagt til deg, hva de har som ikke du har. Og akkurat som motstand, så senker disse følelsene også din vibrasjonsnivå energetisk.. Om du er negativ, så tiltrekker du deg også mer negativitet. Når du dømmer andre, så dømmer du også deg selv. (Jeg tror at vi alle er et, og da dømmer du deg selv, sammen med alle andre..) Når du er negativ, så tar du dårligere valg og beslutninger, enn når du har en positiv holdning.

7. Selvkritikk. Om du virkelig lytter til ting du sier til deg selv når ingen andre lytter eller stopper deg, så får du en ganske så klar indikasjon på hvordan du stopper deg selv."Hva er det for feil med meg?" "Hvorfor er jeg så patetisk?", "Hvorfor kan jeg aldri gjøre ting ordentlig?".. Sånn har det vært med meg og, jeg følte meg aldri god nok, og jeg kunne ikke være glad i meg selv. Første gangen jeg var på et kurs og jeg skulle si til meg selv "jeg elsker meg", så hylgråt jeg. Aldri i verden om jeg klarte å like meg selv, og enda mindre si det høyt.. Og hver gang man sier noe stygt til seg selv, så trykker man ned sin selvtillit og sitt selvbilde. Og da kan du ikke spille et større spill. Ikke uten selvtillit, og ikke uten at du kan være glad i den du er, for den du er. Fordi når du ikke tror på deg selv, da kan du ikke ta større handlinger, du holder deg selv tilbake.
Tenk på dette; Om vi snakker til barna våres på den måten, vi gjør til oss selv når ingen lytter - da skulle noen ringe til barnevernet for oss..... Ikke noen vonde følelser, men jeg vil bare at du skal høre hva du sier til deg selv om og om igjen. Så vær forsiktig med hva du sier til deg selv, fordi det kommer til kunne stoppe deg i å spille det store spillet, som du egentlig drømmer om.

Alle disse 7 tingene, spiller en stor rolle i ditt liv. Hvordan du lykkes eller ikke lykkes med det du gjør. HVordan du stopper deg selv fra å lykkes stort. Alle disse 7, dikterer dine handlinger hvilket betyr det samme som selvsabotasje..

Du kan si hvor mye du vil at du ønsker alt det gode, men til du har renset opp i dette indre "slammet", så kommer det ikke til å skje.
Men jeg tror på deg, og det ønsker jeg at du skal gjøre og. Jeg tror at du kan oppnå hva som helst om du er villig til ågjøre jobben som kreves innvendig. Ikke vanskelig, men det må gjøres. Vil du ha forandring i ditt familieliv, dine relasjoner, din business  da er det helt nødvendig!

Jeg skal skrive litt mer om dette i neste blogg om et par dager :-) Dette er skritt jeg selv og alle andre som lykkes jobber med konstant. Og for hvert nytt større skritt du tar, desto mer av "slammet" kommer opp igen. Så begynner det om igjen :-).

Jeg håper du har litt nytte av det du leser her idag, fordi det er viktig for din egen fremgang.

Mindset og Markedsføring - de to M:ene som betyr nesten alt for din fremgang! 

Vil du gå i dybden på ditt eget mindset, så er det en egen modul i den web-baserte Lederutdanningen som starter den 6 November. "Fra Drøm Til Diamond" - 2013. (Finnes nå å kjøpe som hjemmestudieprogram!)
 
Vil du lære mer om hvordan du skal lykkes i din virksomhet? Gå til www.dinsuksessifokus.com skriv inn navn og e-post adresse der, så får du tilgang på 4 gratis videoer om hvordan du skal lykkes og oppnå det du ønsker i din virksomhet.

Ta kontakt på johanna@dinsuksessifokus.com for å sette opp en gratis strategitime eller for å boke en VIP-dag for din fremgang!

Masse lykke og fremgang ønsker jeg deg!
Johanna










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar