lørdag 17. november 2012

En kunde er ikke et salg...



En kunde er ikke et salg, en kunde er en kunde – en langvarig relasjon som du må pleie.


Din business ligger i hvor god du er på å følge opp kundene dine.



I dagens blogg tenkte jeg å dele noen tips og råd til hvordan du kan følge opp dine potentielle kunder:



1. Spør om de vil bli lagt til på ditt nyhetsbrev eller ditt E-Magazin.


Spør alltid først. Der kan du dele tips og råd om dine produkter, du kan dele kundehistorier og informere om nyheter som kommer. Du kan annonsere nyheter som skal komme og dele ut premier til de som tar kontakt for å booke et ”party” eller møte.

2. Du kan skape en serie med ”utdannende” mailer, innen ditt fagområde. 5 skritt til, eller de 3 beste tipsene til å…. Jeg bruker en tjeneste som heter Aweber til mine nyhetsbrev og til oppfølging, og det betaler jeg ca 100 kr pr måned for.

3. Send utvalgte artikler om det er noe du vet en spesiell potentiell kunde er interessert av. Dette er en service som viser at du bryr deg om henne og hennes interesser.

4. Send bursdagskort og julehilsener til dem. Det viser at du bryr deg og at du husker dem, så når de er klar for å handle så husker de deg bedre.

5. Hold Vip-kunde kvelder eller mini event med foredrag om noe som har med ditt produkt å gjøre, sånn at du bygger opp en know, like and trust factor til dine potentielle kunder.

Bare noen tips, som du kan bruke for å bygge langvarige relasjoner til dine kunder, teammedlemmer og potentielle kunder.


Trenger du hjelp til å finne ut hvem som er din ideelle kunde, hva som er ditt budskap og hva du leverer for resultater til dine kunder?

Eller lurer du på hvordan du skal bruke en blogg og facebook til å markedsføre deg? Og om det er viktig å ha en hjemmeside?

Ta kontakt for en Gratis Strategitime, så ser vi om det er noe av det jeg kan hjelpe deg videre med!
Send en mail til: johanna@dinsuksessifokus.com

Masse lykke og fremgang ønsker jeg deg!
JohannaWestin

Din Suksesscoach for å få flere kunder, tjene mere penger og til å få mere fritid!








 www.dinsuksessifokus.com
 https://www.facebook.com/DinSuccessIFokus

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar